Felanmälan, förvaltning

Fastigheten sköts Av Driftia Förvaltning AB. Felanmälan görs via hemsidan www.driftia.se eller dagtid via telefon 08-744 4433. Felanmälan till hissen görs till Trygga Hiss.

För akuta åtgärder efter kl. 16 på vardagar samt helger, kontakta Driftias fastighetsjour 08-744 09 50

Fr.o.m. 1 december 2021 har Driftia nya rutiner för felanmälan. Driftia har valt att fördjupa sitt samarbete med Visbyföretaget Uni Guide AB. Tidigare har de skött Driftias felanmälan under ca 15 timmar per vecka men nu kommer de vara vår kontakt i den första linjen samtliga vardagar mellan kl. 08.00 och 16.00, övrig tid kontaktas som vanligt Driftias fastighetsjour vid akuta ärenden. Uniguide kommer att ta alla samtal, mail eller ärenden som kommer in via Driftias hemsidas formulär för felanmälan för att sedan skapa ett ärende/arbetsorder och fördela till respektive tekniker eller förvaltare. 

Felanmälan dagtid kan göras till felanmalan@driftia.se, via formuläret på Driftias hemsida https://driftia.se/component/forms/form/5 eller genom att ringa 08-744 44 33. Inga akuta ärenden kan liksom tidigare anmälas via e- kanalerna utan görs alltid dagtid enligt numret ovan och efter 16.00 vardagar samt lördag, söndag eller annan helgdag via Driftias vanliga journummer 08-744 09 50

När det handlar om hissen så görs felanmälan till Trygga Hiss. Felanmälan kan göras dygnet runt via telefon genom att ringa  08 798 92 00.

Ekonomisk förvaltning
Den ekonomiska förvaltningen sköts av Simpleko. Har ni frågor gällande avier, inbetalningar, avgifter, mäklarbilder når ni de på flera olika sätt, läs mer nedan.

SIMPLEKO – För medlemmar och hyresgäster

Du kan själv ändra aviseringssätt och hämta ny avi i Portalen.

Logga in med bank-id i Portalen
Saknar du bank-id, logga in på portalen/avisering med uppgifterna på din avi.

Vill du ha hjälp med något annat?
Lägg ett ärende till oss i Portalen för smidig hantering, eller kontakta oss på:

Telefon: 018-66 01 60, mån-tor kl 09.00–12.00
E-post: info@simpleko.se